Синдром карпалног тунела – “лечење“ природним средствима

Синдром карпалног тунела (карпал тунел синдром) – “лечење“ природним средствима

Синдром карпалног тунела и природни начини олакшавања симптома. Ако дуго кликћеш мишем рачунара, куцкаш по тастатури или често играш видео игрице, ово је текст за тебе!

Намерно сам “лечење“ ставила под наводницима зато што верујем да уља која ћу побројати могу само да олакшају тегобе синдрома карпалног тунела, не и да излечи. Иначе, лечење карпал тунел синдрома је дуготрајно, скупо, не увек успешно. Најбоље резултате даје лечење хируршким путем.

Овај синдром се јавља услед дуготрајног пренапрезања и притиска на шаку и подлактицу – више о томе у средини текста.

Синдром карпалног тунела

У последње време сам у текстовима о природним средствима често виђала да спомињу синдром карпалног тунела, па овај текст остављам као подсетник.

 

Таману уље код карпал тунел синдрома

Нанети ово уље на ручни зглоб и шаку у циљу олакшања тегоба. У циљу боље пенетрације, помешати таману уље са неким пенетрантнијим уљем (лешник, макадамија, кукуи…).

Таману (лат. Calophyllum inophyllum)

Извор: коментари на

https://www.aroma-zone.com/info/fiche-technique/huile-vegetale-calophylle-inophyle-bio-aroma-zone

 

Етарско уље смиља (локално) (лат. Helichrysum italicum)

Етарско уље смиља се користи као помоћ код разних тегоба, између којих и за карпал тунел синдром, Рејноову болест, артритис, тендинитис и Дипитренову контрактуру.

Наносити локално у мешавини са пенетрантним биљним уљем (лешник, макадамија, кукуи…) и/или мацератом арнике/кантариона.

Извор:

https://www.aroma-zone.com/info/fiche-technique/huile-essentielle-helichryse-italienne-bio-aroma-zone?page=library

 

Мешавина етарских уља (локално)

  • 3 мл етарско уље смиља (лат. Helichrysum italicum)
  • 3 мл етарско уље зимзелена (лат. Gaultheria procumbens)
  • 2 мл етарско уље тамјана (лат. Boswellia carterii)
  • 2 мл етарско уље равенсаре (лат. Ravensara aromatica Sonnerat – није исто што и равинтсара лат. Cinnamomum camphora)

Наносити ову мешавину сваких 30 минута у току 3-4 сата у време напада бола, касније 3 х дневно у дужем периоду.

Забрањено за: труднице, дојиље, децу испод 6 година, особе алергичне на аспирин и оне који пију антикоагуланте.

Извор: Књига Велики ароматерапијски водич од Од Мајар, стр. 531 – Canal carpien

 

Етарско уље зимзелена (локално) (лат. Gaultheria procumbens)

Направити мешавину:

Масирати ручни зглоб овом мешавином најмање три пута дневно.

Извор: https://huiles-essentielles-aromatherapie.eu/syndrome-du-canal-carpien-douleur/

 

Зелена глина (катаплазма)

Нанети у дебелом слоју (2-3 цм) што топлију зелену глину (помешану са водом) на ручни зглоб. Умотати најлоном па нечим вуненим. У глину се може додати неко од етарских уља која се препоручују за КТС.

Извор: https://huiles-essentielles-aromatherapie.eu/syndrome-du-canal-carpien-douleur/

У кућној режији, у самом почетку се примењују само хладне купке које ће помоћ да се болови, трњење и оток смање. У каснијој фази лечења, а у зависности од стања, хладне процедуре се замењују топлим или наизменичним топло-хладним у комбинацији са вежбама истезања.

Извор: https://www.osteopatija.rs/sindrom-karpalnog-tunela-uzroci-simptomi-i-lecenje/

 

Ланено уље (локално са бандажом)

Linseed oil is a well-known preparation in Iranian traditional medicine and its analgesic, anti-inflammatory and anti-oxidative effects have been shown in previous studies.

It seems that linseed oil could be effective in the management of mild and moderate carpal tunnel syndrome, especially in improving the severity of symptoms and functional status.

Извор:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24887185

и

https://www.passeportsante.net/huiles-vegetales-g152/Fiche.aspx?doc=huile-lin

 

После хируршке интервенције карпал тунел синдрома 

Арника (лат. Arnica montana), (син. брђанка, моравка или планинска арника)

Примећено је значајно смањење постоперативног бола код особа које су користиле гел са арником после операције.

Извор:

Use of Arnica to relieve pain after carpal-tunnel release surgery.

Синдром карпалног тунела - ''лечење'' природним средствима

Синдром карпалног тунела – “лечење“ природним средствима

Синдром карпалног тунела

Шта је то Синдром карпалног тунела?

Kарпални тунел је узак простор између тетива ручног зглоба кроз који пролази живац који се на латинском зове nervus medianus.

Синдром карпалног тунела (Carpal tunnel syndrome) је стање у којем постоји притисак на тај живац (медијанус) у том карпалном каналу. Настаје дуготрајним учесталим понављаним покретима шаке. Временом, тај притисак може довести до продора везивног ткива и трајног неуролошког оштећења које доводи до већег или мањег инвалидитета. Манифестује се трњењем и жарећим болом у шаци који болесника буди ноћу.

Карпал тунел синдром се, према Правилнику о утврђивању професионалних болести (“Сл. гласник РС“, број 14/19 од  06.03.2019.), јавља на пословима и радним местима на којима постоји дуготрајно пренапрезање и притисак на шаку и подлактицу. Дакле, код нас је признат као професионално обољење. (И старим правилником 105/03 је био признат као професионално обољење.)

Међу пословима/радним местима на којима запослени може да “заради“ карпал тунел синдром је и дуготрајан рад за рачунаром који се убраја у озбиљне факторе ризика за настанак и развој разноврсних патолошких стања и обољења.

У групу обољења узрокованих радом на рачунару (Computer Related Injuries, CRI) се сврставају три категорије патолошких процеса: обољења услед понављаног напрезања (Repetitive Strain Injury, RSI међу које спада и карпал тунел синдром), поремећаји функције горњих екстремитета (Work Related Upper Limb Disorder, WRULD) и проблеми с кичменим стубом.

Постоји веза између коришћења миша више од 20 сати недељно при раду на рачунару и ризика од добијања КТС-а (за рад на тастатури нема јасних доказа) – изворНовије студије, пак, наводе да не постоји веза између рада на рачунару и КТС-а – извор??? Прим. Бобица – други извори јасно наводе – превенција КТС-а: Suggested healthy habits such as avoiding repetitive stress, work modification through use of ergonomic equipment (mouse pad, taking proper breaks, using keyboard alternatives (digital pen, voice recognition, and dictation), and have been proposed as methods to help prevent carpal tunnel syndrome.  

Такође и хоби, као нпр. видео игрице на компјутеру… могу да доведу до КТС-а – извор.

Синдром карпалног тунела

Синдром карпалног тунела – “лечење“ природним средствима

 

Синдром карпалног тунела

Додатак 1 – перорално против синдрома сувог ока, рад испред монитора (рад на компјутеру)

Кад већ пишем о раду на рачунару/испред монитора, остављам као подсетник и шта једна Рускиња препоручује перорално против синдрома сувог ока који може да се јави услег дуготрајног рада испред монитора – перорално витамин А заједно са витамином Е. (АЕВИТ?)

https://irecommend.ru/content/kak-izbavitsya-ot-oshchushcheniya-peska-v-glazakh-rezi-i-zhzheniya-kak-pomoch-ustavshim-glaz

А ведь витамин А еще и полезен для зрения! Он улучшает ночное зрение и избавляет от сухости глаз! Синдром „сухого глаза“ – частое явление у тех, кто много часов проводит за компьютером. Можно в таком случае, конечно, закапывать в глаза капли, а можно регулярно принимать витамин А, к тому же еще принося пользу всему организму. Витамин А предотвращает пересыхание слизистой глаз и просто необходим тем, кто долго зависает в Сети.

Витамин А – жирорастворимый витамин, для его усвоения требуются жиры, поэтому его надо принимать в масляном растворе.

Почему я принимаю витамины А и Е одновременно? Потому что без витамина Е усвоение ретинола ухудшается. Также я регулярно ем тыквенные семечки, богатые цинком, ведь нехватка цинка тоже мешает витамину А усваиваться.

➡ Код сувоће очију, такође и: уље пасјег трна (облепиха) (пити 6 капи 3 х дневно),

 

Додатак 2 – хидролат различка, моје искуство

Моја највећа помоћ за уморне очи после рада испред монитора је хидролат различка. О томе сам писала ОВДЕ а поновљене куповине овог хидролата су ОВДЕ и ОВДЕ.

 

♠ Додатак 3 – Traumeel (о њему сам писала ОВДЕ)

Како наводе на http://www.traumeel.com/Traumeel-com-when-to-use.html?ActiveID=10008085, ово средство је добро за оне који дуго раде са рачунаром, па због тастатуре и миша имају проблем са RSI (Repetitive strain injuries).

 

Додатак 4 – разно

вид – корисно код замора очију (нпр. рад испред монитора), кратковидости, катаракте: уље бундеве,

 

 —–  —– 

Осећате ли неке тегобе после дуготрајног рада испред монитора/на рачунару? 

Како се релаксирате после дуготрајног рада испред монитора/на рачунару? 

No tags 0 Comments

Нема кометара још.

Шта Ви мислите?

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Send this to a friend